Onze huiscolumnist Filip Canfyn loopt al meer dan lang genoeg in dit wereldje rond om te weten dat architecten niet hoog oplopen met ontwerpen en gebouwen van confraters. (Een hypocriete term, trouwens, ‘confraters’. Daarom gebruiken advocaten die ook.) Ofwel zijn architecten jaloers op hun medebroeders ofwel zijn ze ijdel zoals hun medebroeders. En soms mondt die broederstrijd uit in een vuile oorlog dan wel een verstandig debat.
In opdracht van Architectura peilde Expertisecentrum Innovatief Ondernemen van Hogeschool PXL naar het communicatiegedrag van architecten aan de hand van een enquête die door maar liefst 553 architecten werd ingevuld. Daarin werd ook gepolst naar de vakbladen en digitale nieuwsbrieven die de architecten lezen. Daaruit blijkt Architectura een van de best bekeken én gelezen websites.
In de whitepaper die Architectura binnenkort uitbrengt over de communicatie van en naar architecten, laten we ook de architecten zelf hun licht schijnen op de resultaten van de enquête uitgevoerd door PXL. Benjamin Van Rompaey, marketing manager bij Tarkett, zoomt in op het gebruik van duurzaamheidslabels. "Wij moedigen klanten aan zelf kritisch verder te kijken dan de criteria", zegt hij.
In de whitepaper die Architectura binnenkort uitbrengt over de communicatie van en naar architecten, laten we ook de architecten zelf hun licht schijnen op de resultaten van de enquête uitgevoerd door PXL. Voor Massimo Pignanelli van UAU collectiv is een up-to-date website en een sterke digitale nieuwsbrief alvast doorslaggevend.
In opdracht van Architectura onderzocht Hogeschool PXL het communicatiegedrag van architecten aan de hand van een enquête die door 553 architecten werd ingevuld. Tijdens dit webinar lichten we de belangrijkste resultaten toe en gaan we hierover in debat met enkele architecten, fabrikanten en onafhankelijke experts. Het webinar wordt live uitgezonden op donderdag 20 oktober van 10u30-12u. De inschrijvingen lopen als een trein met al 250 kijkers.
Communicatie speelt hoe langer hoe meer een cruciale rol bij het runnen van een architectenbureau. Architecten moeten hun eigen bureau profileren, maar ze moeten ook op efficiënte wijze informatie capteren over nieuwe ontwikkelingen en over nieuwe producten en materialen. In opdracht van Architectura onderzocht Expertisecentrum Innovatief Ondernemen van Hogeschool PXL het communicatiegedrag van architecten aan de hand van een enquête die door 553 architecten werd ingevuld. Tijdens dit webinar lichten we de belangrijkste resultaten toe en gaan we in debat met enkele architecten, fabrikanten en onafhankelijke experts. Het webinar wordt live uitgezonden op donderdag 20 oktober van 10u30-12u.