Dethier viert in 2022 zijn 75-jarig bestaan. Een uitstekend moment om het bedrijf in een gloednieuw jasje te steken. “Met de slagzin ‘Bouwgenoot sinds 1947’, zetten we het traditieverhaal van ons familiebedrijf en onze ervaring in de verf”, zegt bestuurder Kevin Dethier. Samen met de rebranding wordt deze zomer het nieuwe hoofdkantoor in gebruik genomen.
Bouwgenoten is een afleiding van bondgenoten. “Een bouwgenoot is iemand die constructief meedenkt met anderen in het gehele bouwproces, zowel intern als met externe partners. Dat onderscheidt ons in de bouwsector waarin meer vanuit de eigen expertise wordt gewerkt”, zegt Kevin Dethier. Ter voorbereiding van de rebranding werden verschillende partners bevraagd over hun visie op Dethier. “Het deed ons plezier om te horen dat we gepercipieerd werden als hedendaags, correct en dat men voelt dat we iedereen willen meetrekken in hetzelfde verhaal. Het komt overeen met wie we willen zijn. De slogan ‘Bouwgenoot sinds 1947’ slaat de bal dus niet mis.”
Klasse 8 aannemer
Met die gedachte in het achterhoofd legt Dethier zijn 4 kernwaarden vast: COnstructief, COllectief, COrrect en COmmunicatief. “Als familiebedrijf behouden we onze korte communicatielijnen en samenhorigheid, maar zijn we tegelijk ook innoverend en onderlegd op het niveau van een klasse 8 aannemer”, Vertelt bestuurder Vicky Dethier.
De unieke combinatie van een familiale aanpak met de complexiteit van grootschalige projecten, is terug te vinden binnen de verschillende entiteiten. Naast Bouwbedrijf Dethier is er immers ook nog Dethier Ontwikkeling, de projectontwikkelingstak. “Die scheiding blijft op juridisch vlak bestaan, maar in werkelijkheid draagt iedereen zijn steentje bij in beide entiteiten. Deze interne eenheid willen we als Dethier nu ook naar buiten uitdragen.”
Evolutie, geen revolutie
Het nieuwe logo is geen stijlbreuk met het verleden. Zo is de subtiel verwerkte zuil in de eerste letter van Dethier een knipoog naar het oude logo. Kevin Dethier: “We hebben bewust gekozen voor een evolutie en geen revolutie. Het logo is meer hedendaags en trendy, maar bouwt tegelijk wel voort op de tradities en ervaringen die we in 75 jaar hebben opgebouwd”. Het logo moest mee met zijn tijd en is zo opnieuw een vertaling van de interne structuur en waarden. Sinds 2019 is de derde generatie Dethiers namelijk volledig gevestigd in het bedrijf. Ook hier bouwt men dus met een frisse en vernieuwde kijk verder op de fundamenten en ervaringen uit het verleden.
Gloednieuw hoofdkantoor
De nieuwe wind die doorheen Dethier waait stopt niet bij de rebranding. “Het huidige kantoor is te klein geworden en remt onze groei. Daarom bouwden we vlak naast de huidige site een gloednieuw, state-of-the-artkantoor”, vertelt Kevin. “Een beetje verderop komt er ook een nieuw magazijn. Zo bieden we onszelf voldoende perspectieven voor de toekomst.” Na het bouwverlof zal het nieuwe kantoor in gebruik worden genomen.