Onder de vleugels van Colruyt groeide Collect&Go uit tot marktleider in de Belgische online voedingsmarkt. Vandaag telt de boodschappenservice meer dan 160 nationale afhaalpunten. En daar blijft het niet bij. Met een aparte business unit, innovatieve afhaalformules en een nieuwe huisstijl maakt Collect&Go zich klaar voor de toekomst. Losse afhaalpunten ondergebracht in zeecontainer van Budé, spelen daarin een belangrijke rol.
In 2000 startte Colruyt de webshop Collect&Go. Zeven dagen op zeven en de klok rond kunnen klanten kiezen uit het assortiment van de supermarkt. Ze sturen online of via smartphone hun boodschappenlijstje door en de medewerkers zetten alle producten klaar aan het gewenste afhaalpunt, op de dag en het tijdstip van hun keuze. Handig, en enorm tijdsbesparend. Vijftien jaar later versterkt Collect&Go zijn dienstverlening met nieuwe winkelformules.
‘Losse’ afhaalpunten
Met 164 vaste afhaalpunten naast of in een Colruyt-winkel is de dienst al vlot bereikbaar. Maar Collect&Go wil zijn nationale dekking nog verhogen en mikt op 200 afhaalpunten in België. Daarom gebruikt het sinds kort ‘losse’ afhaalpunten, ondergebracht in omgebouwde zeecontainers van Budé. Zij maakten de units volledig op maat om aan alle kwaliteitseisen te voldoen.
Doordachte inrichting
En die zijn niet min. Soms worden de containers twee keer per dag gevuld en weer leeggehaald. Ze moeten opgewassen zijn tegen een zeer intensief dagelijks gebruik. Verder voorzag Budé de units van een uitgekiend koelsysteem en glanzende wandafwerking. Een ander belangrijk aandachtspunt was de vloerbelasting van 1.500 kilogram om alle koelkasten en diepvriezers te kunnen torsen.
Blijk van vertrouwen
Een mooie referentie voor Budé, dat een vijftigtal containers leverde voor dit project. General manager David Vaes: “In een tweede fase leveren we nog eens vijftig containers. Niks fijner dan wanneer klanten met hun nieuwe plannen opnieuw op ons rekenen. Dat bevestigt het vertrouwen.”