De Belgian Building Award komt naar Veurne. Duco kreeg deze prestigieuze onderscheiding gisteren uit handen van de Batibouw-jury voor de beste communicatie in het voortraject. Het bedrijf, dat niet om een stunt verlegen zit en zo al voor de tweede maal deze prijs wegkaapt, wil zich met zijn nieuwe campagne ‘Discover the future of Ventilation’ sterk profileren als trendsetter inzake ventilatie. Hierbij vormen twee absolute wereldprimeurs de eyecatcher van de gehele campagne. Maar ook na Batibouw gaat Duco verder de ingeslagen weg op.
Ware merkambassadeurs
Batibouw betekent voor vele exposanten het startschot van hun campagne. “Maar niet voor Duco”, verklaart Hendrik Dejonghe, marketingmanager bij Duco.
“Zo mobiliseerden we al een geruime tijd voor aanvang van de bekendste bouw-, renovatie- en woonbeurs van België onze belangrijkste stakeholders voor een groots evenement op de luchthaven van Deurne. Tijdens dit gebeuren werden de twee nieuwe modellen in onze Duco-vloot in avant-première voorgesteld. Dankzij een sterke thematische inkleding en een ietwat mysterieuze omschrijving in de communicatie had dit evenement een hoog belevingsgehalte.”
En dit was lang niet alles. “Tussen dit evenement en de 2018-editie van Batibouw grepen we elke gelegenheid aan om via een crossmediale aanpak onze aanwisten verder kracht bij te zetten en deze te kneden tot ware merkambassadeurs”, vervolgt Dejonghe. “Voldoende reden voor de professionele jury dus om ons bedrijf uit de drie genomineerden in deze categorie, waaronder Recticel, Facq en Duco, naar voren te schuiven.”
Toekomst van ventilatie
“De opzet van onze campagne was simpel en duidelijk: laten we met iets straf voor de dag komen dat bij de bouwwereld nog lang zal nazinderen. Het gaat tenslotte om twee producten die werkelijk de toekomst van ventilatie inluiden naar aanloop van 2020: de DucoBox Eco en DucoBox Energy, respectievelijk een vraaggestuurde ventilatiewarmtepomp met warmterecuperatie, en een ventilatiesysteem D eveneens met warmterecuperatie dat zich laat kenmerken door het stilste toevoergeluid, een geïntegreerde vraagsturing en automatische inregeling."
"Nu onze campagne volop gevoerd wordt, kunnen we stellen dat we meer dan ooit in onze opzet geslaagd zijn en de Belgian Building Award is dan ook de kroon op het werk van het ganse Duco-team”, besluit een uiterst opgetogen Dejonghe.