Met wereldwijd 60% marktaandeel in linoleum en projectvinyl vloerbedekkingen heeft
Forbo Flooring Systems een stevige reputatie. Een reputatie die de vloergigant alle eer aan wil doen door enkele doortastende vernieuwingen in zijn Marmoleum-gamma door te voeren. De naam van het concept,
“The next generation of Marmoleum”, klinkt alvast ambitieus en veelbelovend. De nieuwe serie wordt aan het grote publiek voorgesteld op
Architect@Work.
Fundamenteel bij de vernieuwingen is de opdeling van het volledige gamma. Voortaan geen lijvig boek meer waar alle variaties en mogelijkheden in gebundeld worden, maar vier categorieën in het gamma zodat de klant gemakkelijker en vooral sneller tot een keuze kan komen. Hieraan is grondig onderzoek voorafgegaan. Zo werden de verkoopstatistieken per land geanalyseerd en werden 150 architecten bevraagd over hun eisen, noden en verlangens. Dat alles resulteerde in de vier deelcollecties, ‘Marbled’
, ‘Solid’
, ‘Patterned’ en ‘Linear’
, op hun beurt nog eens onderverdeeld in twee à drie subcategorieën.
De spikkels van 'Marmoleum Graphic' naast het streepjesmotief van 'Marmoleum Stratio' Uit het volledige aanbod is het grootste aantal kleuren (59) te vinden in ‘Marmoleum Real’ uit de deelcollectie ‘Marbled’, waaronder ook ‘Marmoleum Vivace’ met acht en ‘Marmoleum Fresco’ met twaalf kleuren vallen. Voor een betonstructuur, felle kleuren om te accentueren en sobere kleuren voor industriële interieurs, is ‘Solid’ de aangewezen deelcollectie. Een vloer met streepjesmotief verkrijgbaar in achttien kleuren is het terrein van ‘Linear’. Wie streepjes te strak vindt, kan ten slotte opteren voor het gamma van ‘Patterned’ dat een wat losser gespikkeld effect aanbiedt in de vorm van de ‘Marmoleum Graphic’ en de zachtere ‘Marmoleum Piano’.