Onlangs werden in het Grand Hotel Casselbergh in Brugge alle oude sloten vervangen door nieuwe deurterminals Dialock DT 700. Hiermee koos de Brugse hotelgroep The Swan Hotel Collection, waartoe Grand Hotel Casselbergh behoort, opnieuw voor de moderne elektronische toegangscontrolesystemen van Häfele.
Na 10 jaar van intensief gebruik, waren de sloten van de hotelkamers en van de publieke ruimtes in Grand Hotel Casselbergh aan vervanging toe. De keuze viel al snel op Häfele, herinnert de hotelier zich. “The Swan Hotel Collection werkt alleen samen met leveranciers die kwaliteit kunnen bieden. Met Häfele hebben we een partner gevonden die deze kwaliteit tegen een competitieve prijs kan aanbieden. We hadden al een goede ervaring met het bedrijf door de vlotte samenwerking in Hotel Aragon. We waren en zijn ook tevreden over de werking van de Dialock DT 700 deurterminals daar. Het is dan ook logisch dat we ook voor Grand Hotel Casselbergh opnieuw voor Häfele en Dialock kozen.\"
Onlangs werden alle sloten van de 118 hotelkamers en de publieke ruimtes in Grand Hotel Casselbergh voorzien van dezelfde Dialock DT 700 deurterminals. “Het is een nieuwe generatie deurterminals die vele toepassingen voor toegangscontrole mogelijk maakt. Met de keycards kunnen onze gasten de deur van hun kamer en de openbare ruimtes waar ze toegang toe hebben gemakkelijk en contactloos open maken. Ze hoeven slechts hun kaart voor de leesunit te houden\", aldus de hotelier.
Volgens de hotelier is het belangrijk dat de Dialock sloten fraai ogen qua design: “Voor een hotelgroep als The Swan Hotel Collection, die zijn gasten een stijlvol en luxueus verblijf wil aanbieden, is het esthetische aspect toch ook belangrijk. De hotelkamerdeuren met de Dialock sloten vormen een perfect harmonieus geheel in de geraffineerd verlichte gangen van ons hotel.\"
Het Dialock toegangscontrolesysteem is ook handig voor de hotelier: “Het systeem is gemakkelijk te integreren in ons bestaande hotelnetwerk en past zich automatisch aan de managementsoftware van ons hotel aan. Hierdoor hebben we centrale controle over alle toegang voor gasten, medewerkers en bezoekers. Belangrijk vind ik ook dat we bij Häfele steeds beschikken over één contactpersoon. Als er heel sporadisch problemen opduiken, dan worden die altijd direct verholpen. Häfele kan ook steeds onderdelen leveren. Naservice is bij deze firma uit Zele dan ook geen loos begrip”, besluit de hotelier.