Grohe focust op trends in de badkamer

Volgens Grohe draait het in de badkamer lang niet alleen meer om functionaliteit. De badkamer gaat volgens trendwatchers steeds meer dienst doen als een ruimte om te ontspannen en om te ontsnappen aan het drukke bestaan, en we zullen er steeds meer tijd in doorbrengen. Daarom evolueert de badkamer naar een soort van privé sparuimte. Wellness zal zo in de toekomst integraal deel uitmaken van de badkamer.

Ontspanningsruimte

Met F-Digital Deluxe wil Grohe de douche veranderen in een persoonlijke ontspanningsruimte. Drie specifiek ontwikkelde modules zorgen voor sfeerverlichting, ontspannende muziek en zachte stoom tijdens de douchebeurt. Dankzij de stoom gaan de poriën open, en kan het lichaam ontgiften. Bovendien is het systeem makkelijk te bedienen via een speciaal ontwikkelde app.

 

Drukknoptechnologie

Daarnaast ontwikkelde de Duitse badkamerspecialist verschillende opties voor een extra ontspannende douche. Met de SmartControl drukknoptechnologie van het Rainshower-Systeem kunnen alle douchefuncties worden gepersonaliseerd. Zowel de aan-uitfunctie als de volumeregeling zijn geïntegreerd in de nieuw ontworpen drukknop. Bovendien kan de temperatuur van het water dankzij de metalen thermostaatgreep op voorhand worden ingesteld. Die gekozen temperatuur wordt dankzij de TurboStat-technologie ook bijzonder snel bereikt. Het systeem bestaat zowel uit een hand- als een hoofddouche, waartussen eenvoudig geswitcht kan worden. De hoofddouche biedt tevens een combinatie van twee krachtige massagestralen aan. Met Aquatunes kan er tijdens de douchebeurt naar muziek worden geluisterd.

 

Personalisatie

Consumenten gaan ook voor de badkamer steeds meer op zoek naar een gepersonaliseerde inrichting die de schoonheid van het alledaagse centraal stelt. Grohe maakt dit mogelijk door de opties qua structuur, kleur, en patronen uit te breiden. Met het Grohe Spa-gamma biedt het zijn klanten een ruime keuze aan afwerkingsmogelijkheden aan. De stilistische opties reiken van klassiek over architecturaal tot minimalistisch. Voor de aansluitende accessoirelijn werkte Grohe met natuurlijke materialen als steen, glas en hout. Daarnaast ontwikkelde het bedrijf vier bijzonder kleuren, namelijk warm sunset, cool sunrise, hard graphite en soft graphite.

 

Duurzaamheid

Grohe hecht ook belang aan duurzaamheid in de badkamer. In de eerste plaats denkt het dan aan de inperking van het waterverbruik. Het bedrijf ontwikkelde daarom een aantal technologieën die ervoor zorgen dat de kranen minder water verbruiken zonder dat de gebruiker aan comfort inboet. Zo zijn de Essence- en Eurosmart-kranen bijvoorbeeld voorzien van een EcoJoy-mousseur, die ervoor zorgt dat het waterverbruik beperkt blijft tot 5,7 liter per minuut. Enkele modellen zijn ook leverbaar met de de SilkMove ES-technologie. Die zorgt ervoor dat er geen ongewild opgewarmd water uit de kraan stroomt.

 

Luxe in details

Grohe bedacht eveneens een nieuwe generatie douche-wc's, die de naam Sensia IGS kreeg. Bij deze douche-wc‘s is het mogelijk om via de afstandsbediening met touchscreen alle mogelijke instellingen, zoals de temperatuur, de kracht en de duur van de waterstraal en de duur en temperatuur van het droogsysteem, op maat in te stellen. Dit toilet verbruikt weliswaar een beetje meer energie en water, maar schakelt wel de vervuilende factor van het toiletpapier uit.

Deel dit artikel:
Onze partners