LIXIL EMENA lanceert de digitale hub GROHE X voor het wereldwijd bekende sanitairmerk GROHE. Een primeur in de sector. Bezoekers van de hub hebben de mogelijkheid om hun eigen individuele GROHE ervaring te creëren dankzij informatieve en inspirerende inhoud die is afgestemd op de behoeften van haar professionele zakenpartners en consumenten.
Of een klant nu wil weten welke wereldwijde trends impact hebben op de sanitaire sector, een installateur op zoek is naar how-to video's, een architect inspiratie zoekt tussen de nieuwste trends, of een consument op zoek is naar state of the art productinnovaties om pakweg zijn droombadkamer werkelijkheid te laten worden: GROHE X maakt het mogelijk om de wereld van GROHE te verkennen vanuit je eigen bubbel.
Oorspronkelijk bedoeld als alternatief voor de tweejaarlijkse ISH beurs in Frankfurt, 's werelds bekende beurs voor water en HVAC waar GROHE zich vanwege de pandemie uit terugtrok, is GROHE X nu meer dan een beursvervanger: naast het verenigen van uitdagende en vermakende verhalen, brengt GROHE X de wereld dichter bij elkaar op een platform waar mensen boeiende informatie kunnen uitwisselen en ondersteuning krijgen van experts.
Nu de mogelijkheden voor face-to-face ontmoetingen beperkt zijn, biedt GROHE X de perfecte omgeving om samen te werken en ideeën uit te wisselen - GROHE X is de nieuwe ontmoetingsplaats. Naast de uitgebreide gratis content die beschikbaar is, lanceert het platform op 16 maart speciale evenementformats die zijn afgestemd op GROHE's professionele zakenpartners.
\"GROHE X is een resultaat van onze disruptieve manier van denken. We hebben het nieuwe normaal omarmd en uitdagingen omgezet naar nieuwe kansen\", vertelt Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA en Co-CEO Grohe AG. \"Voor mij is GROHE X het bewijs dat je, vooral in tijden als deze, een 'maar' moet inruilen voor een 'stel dat' en ik ben er meer dan trots op dat iedereen bij GROHE zo ruimdenkend is. Met GROHE X bieden we onze klanten een centraal, altijd beschikbaar platform om inspiratie op te doen, maar ook om met ons te communiceren, waar ze ook zijn, wanneer ze ons nodig hebben. Ook in de toekomst willen we met GROHE X nieuwe paden bewandelen. Het digitale platform is slechts het begin van een ervaring gebonden ecosysteem dat de betrokkenheid met onze klanten in de komende jaren zal stimuleren. Zodra het weer mogelijk is, zal GROHE X worden aangevuld met hybride of trucktour-evenementen.\"
\"Hoewel fysieke afstand tegenwoordig belangrijk is, willen we onze klanten toch een unieke setting bieden om onze innovaties te ontdekken en rechtstreeks met ons ideeën uit te wisselen\", zegt Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International en Co-CEO Grohe AG. \"GROHE X stelt iedereen in staat om de diverse wereld van GROHE te verkennen en het geeft je de mogelijkheden om een persoonlijke ervaring te creëren. Je krijgt een exclusief kijkje achter de schermen van onze fabrieken en hoe onze klantgerichte supply-chain hen verbindt met de wereldmarkten, je leert meer over onze nieuwste technologieën die zijn ontwikkeld in onze eigen R&D-afdeling in Hemer, Duitsland, en we nemen je ook mee op onze weg naar duurzaamheid. Het is verbazingwekkend wat onze teams in zo'n korte tijd tot stand hebben gebracht.\"
Met op maat gemaakte content die zorgvuldig voor elke doelgroep is samengesteld, weerspiegelt GROHE X ook GROHE's nieuwe commerciële strategie, die in juli vorig jaar werd geïntroduceerd. Op basis van uitgebreide feedback van GROHE’s zakenpartners, over wat zij van het merk verwachten, heeft het leiderschapsteam een go-to-market benadering ontwikkeld die een gedifferentieerd productportfolio en speciale diensten aanbiedt aan elk van de doelgroepen: groothandelaars, installateurs, architecten, ontwerpers en planners, evenals eindconsumenten.
De focus op de behoeften en de wensen van klanten zal ook van groot belang zijn voor de nieuwe producten die GROHE op GROHE X zal presenteren: een diepgaand onderzoek naar wat consumenten verwachten van hun leefruimtes is nodig om relevante productoplossingen te kunnen ontwikkelen. Daarom anticipeert GROHE zelfs op verborgen behoeften in een vroeg stadium van het ontwikkelingsproces.