Saint-Gobain Construction Products, divisie
Gyproc, houdt een nieuwe boreling boven de doopvont:
GYP-SUM. Een
architectuurmagazine met telkens enkele toonaangevende referenties waarin Gyproc-systemen en/of –materialen gebruikt zijn. Gyproc gaat met zijn magazine naar eigen zeggen op zoek naar hedendaagse architectuur, naar interessante projecten van dito architecten. Het magazine zal tweemaal per jaar verschijnen en telkens 5 gebouwen belichten : een woningproject, een groepswoningproject, een renovatieproject, een gebouw uit de tertiaire sector (ziekenhuis, school, kantoren, …) en een internationaal project van een gerenommeerd architectenbureau.
Ook staan er in elke editie enkele pagina’s met korte nieuwsberichtjes over nieuwe ontwikkelingen, architectuurwedstrijden, boeiende boeken en dergelijke meer.
“Bij de keuze van de projecten laten we ons leiden door enkele waarden waar Gyproc voor staat zoals innovatie, duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en door de nieuwe tendensen in de architectuur en de toepassing van Gyproc-materialen die deze tendensen waarmaakt. Het opzet is een fotomagazine te maken waarin de tekst informatief maar zeker niet primordiaal is. Het is ook onze keuze om het magazine niet te technisch te maken,” aldus Gyproc.
De eerste cover.Dit GYP-SUM magazine richt zich naar architecten, interieurarchitecten, ontwerpers, sociale huisvestingsmaatschappijen, openbare besturen, projectontwikkelaars, scholen en de Proteam-leden van Gyproc.
Voor inlichtingen kan u terecht bij:
johan.geerts@gyproc.be.