Afgevaardigden uit de schoonmaakindustrie uit heel de wereld treffen elkaar van 15 tot en met 18 mei in de RAI in Amsterdam op de grootste beurs in de branche: Interclean. Onder de noemer “serving YOUrope with hygiene experience” presenteert CWS-boco deze keer holistische oplossingen voor organisaties in alle sectoren. Van “groene” toiletruimtes en oases van welzijn tot complete outsourcingconcepten.
“Organisaties zijn zich tegenwoordig meer bewust van het belang van een goed onderhouden sanitaire ruimte dan ooit tevoren", zegt Carsten Bettermann, Chief Divisional Officer Hygiene van de CWS-boco Group.
"Wij helpen onze klanten bij het creëren van een aantrekkelijke sanitaire ruimte waar de bezoeker zich prettig voelt. We ondersteunen in het bereiken van de hoogste hygiënestandaarden én om de ruimte te onderhouden op een manier die zowel kosteneffectief als duurzaam is."
Exploitatie uitbesteden
Een mooi voorbeeld hiervan is “loovio by CWS”: een concept waarbij organisaties de exploitatie van hun toiletruimte volledig uitbesteden aan CWS. CWS houdt tot in de details rekening met de noden van de klant, en schenkt ook aandacht aan de “look & feel’: de sanitaire ruimte moet aantrekkelijk zijn voor bezoekers. CWS zorgt ook voor het onderhoud van de ruimte – tot het vullen van de zeepdispensers aan toe.
Een ander initiatief van CWS-boco is “Design Your Senses”. In dit concept staat beleving centraal en worden de zintuigen positief worden geprikkeld. Dit gebeurt met behulp van kleuren, geuren, licht, afbeeldingen en geluid. CWS geeft een frisse nieuwe look aan de toiletinrichting door te spelen met wanden, deuren en plafonds om zo de perfecte sfeer te creëren.
Bijkomend voordeel is dat er geen grote verbouwing nodig is: met een minimale ingreep wordt een maximaal resultaat behaald, of het nu gaat om het renoveren van een bestaande sanitaire ruimte of nieuwbouw.