Jaarlijks onderscheidt de iF DESIGN AWARD uitmuntend design met een relevantie voor de samenleving en het dagelijks leven en bekroont het met één van de belangrijkste kwaliteitslabels ter wereld. Dit jaar ontvingen alle 19 ingediende producten van het premiummerk hansgrohe het 'Winner'-label van de jury, een uitzonderlijke prestatie.
\"We zijn zeer trots dat ál onze ingezonden hansgrohe-producten een iF DESIGN AWARD in ontvangst mochten nemen. Het toont dat onze strategie om mensen nog centraler in het middelpunt van ons productontwerp te plaatsen, succesvol is\", stelt Marc André Palm, Head of Global Brand Marketing bij hansgrohe.
Onder de winnaars onder meer het design van hansgrohe Pulsify, een moderne douchecollectie met een bijzonder plat profiel. Ook de nieuwe, modulaire lijnen van de hansgrohe accessoires, WallStoris en AddStoris, werden enorm gewaardeerd door de internationale designjury. De minimalistische vorm en functie van de RainButtons en RainPads, de bedieningselementen van het digitale douchesysteem RainTunes, werden eveneens bekroond. De jury was ook onder de indruk van de gloednieuwe kranen Finoris, een combinatie van uittrekbare vuistdouche en minimalistische wastafelmengkraan, en Vivenis, met zijn watervalachtige, zachte straal.
De bekroning van het gezamenlijke succes is de iF GOLD AWARD die AXOR, het designmerk van de Hansgrohe Group, won voor de nieuwe AXOR One Select-kraan uit de gelijknamige collectie van het Britse ontwerpersduo Barber Osgerby.
\"AXOR One vindt het archetype van de eengreepsmengkraan volledig opnieuw uit door het terug te brengen tot zijn puur minimalistische vorm. De elegante en ongecompliceerde vorm integreert perfect in zowel moderne als klassieke omgevingen. De CoolStart – koud water in de middenpositie – helpt energie te besparen en is milieuvriendelijk. Een zeer prettige manier om de handen te wassen”, aldus de jury.
Een internationale, onafhankelijke groep van 98 gerenommeerde designexperts beoordeelde 9.509 inzendingen van ongeveer 3.693 deelnemers uit 52 landen. Minder dan 95 inzendingen ontvingen de iF GOLD AWARD van de jury voor uitzonderlijke designprestaties.
De iF DESIGN AWARD is sinds 1954 een wereldwijd erkend keurmerk voor buitengewone vormgeving en behoort tot de belangrijkste designprijzen ter wereld. Het merk iF is als symbool voor uitmuntend design internationaal bekend. Het bekroont design in alle disciplines: product, verpakking, communicatie, servicedesign/UX, architectuur, interieurarchitectuur en professioneel concept.