Jaaroverzicht 2009: Dag van de Architectuur opnieuw een voltreffer

De vierde Dag van de architectuur op zondag 11 oktober 2009 was een voltreffer. Onder het motto ‘Van uitzicht tot inzicht’ waren er meer dan 75 gebouwen opengesteld in 12 steden in Vlaanderen en Brussel. Meer dan 30.000 geïnteresseerden hebben nieuwe gebouwen ontdekt en volgden rondleidingen te voet, met de fiets of per bus.

De vierde Dag van de architectuur op zondag 11 oktober 2009 was een voltreffer.  Onder het motto ‘Van uitzicht tot inzicht’ waren er meer dan 75 gebouwen opengesteld in 12 steden in Vlaanderen en Brussel. Meer dan 30.000 geïnteresseerden hebben nieuwe gebouwen ontdekt en volgden rondleidingen te voet, met de fiets of per bus.

Campus Kantienberg in Gent van Crepain Binst Architecture

De nadruk lag op de meerwaarde van eigentijdse architectuur. Verder ging er ook speciale aandacht voor passiefbouw, zintuiglijke architectuur, groepswoningbouw en wederopbouwarchitectuur.
Ook www.vlaamsearchitectuur.be blikt tevreden terug op dit evenement. Als mediapartner hebben we de Dag van de Architectuur optimaal in de aandacht kunnen brengen bij onze bezoekers en andersom hebben veel architecten en architectuurliefhebbers ons via deze happening leren kennen.

Apotheek De Voocht in Herentals van Open Architecten (Foto: Toon Grobet)

In Genk waren de rondleidingen in het Carbon Hotel volledig volzet. Ook www.vlaamsearchitectuur.be liet zich rondleiden door Peter Cornoedus van PCP Architects. Nadien legde hij voor de camera uit waarom het als architect belangrijk is om deel te nemen aan De Dag van de Architectuur en gaf hij wat meer toelichting bij het ontwerp van het hotel.