Knauf Discovery Days: Knauf stelt gamma voor op eigen beurs

Passen voor Batibouw en zelf een beurs organiseren: een gewaagde zet. Dat deed Knauf met het event Knauf Discovery Days dat plaatsvond in Luik. Benieuwd naar dit initiatief was Architectura.be aanwezig op de beurs op vrijdag 17 maart. We waren onder de indruk, zowel van het productengamma als van de professionele organisatie. Enkele indrukken. 

Een 100 % Knauf-beurs

Het is geen sinecure om een geschikte locatie te vinden voor zo’n groot evenement. Voor deze eerste editie had Knauf zijn zinnen gezet op een pakhuis in de zone Hauts- Sarts in Herstal. Waarom in regio Luik, een niet-centrale locatie in Wallonië? “Omdat we op die manier een thuismatch spelen. We bevinden ons immers op slechts enkele kilometers van onze fabriek in Engis,” vertelt Dirk Schumacher, verantwoordelijke marketing & communicatie bij Knauf. Een enorme meerwaarde op logistiek vlak, aangezien er heel wat opbouw- en afbreekwerk komt kijken bij een dergelijk evenement.

Een beurs 100 % gewijd aan Knauf is een primeur in België, maar in Duitsland doen ze dit al 8 jaar. Het grootste voordeel van dit concept? Je beschikt over voldoende plaats om alle producten op een overzichtelijke manier te presenteren aan het publiek. Iets dat onmogelijk is op Batibouw, bijvoorbeeld. Het contact met de bezoeker is daarenboven meer waard. Hier geen toeschouwers maar wel echte professionals (eerste dag) en particulieren (tweede dag) die daadwerkelijk op zoek zijn naar info. In Luik waren meer dan 50 Knauf-medewerkers aanwezig om toelichting te geven bij de producten, vragen te beantwoorden en demonstraties te geven.

 

Meer dan gipsplaten

Wie gipsplaat zegt, denkt Knauf. Maar het gamma van de producent omvat veel meer dan enkel gipsplaten. Wist u bijvoorbeeld dat Knauf groendaksystemen aanbiedt (Urbanscape)? Of kogelvrije schotten (FB4), gipsplaten die Röntgenstraling tegenhouden, mortel voor buitentoepassingen (Gala), donkere gevelverf die oververhitting uitsluit (Fassadol) vochtbestendige panelen (Aquapanel), … Dit alles viel te ontdekken tijdens de Knauf Discovery Days, met een persoonlijke raadgeving als bonus.

 

Denderend succes

Uiteraard moet Knauf deze première nog grondig analyseren, maar wij konden alvast constateren dat op vrijdag de professionals massaal aanwezig waren. Marketinggewijs werd de beurs sterk gelanceerd met behulp van online reclame en via de sociale media. Daardoor waren naast Waalse professionals ook heel wat Vlaamse zelfstandigen aanwezigen. Getuige daarvan het Limburgse accent dat her en der weerklonk.

Voor diegenen die niet aanwezig konden zijn: niet getreurd. De beurs vindt ook in Vlaanderen plaats op 15 en 16 april in Groot-Bijgaarden.

Deel dit artikel:
Onze partners