Lacoste opent deze maand de deuren van zijn gloednieuwe boetiek op de Louizalaan in Brussel. Na Antwerpen, Woluwe en Luik verovert de iconische krokodil nu ook de bekendste winkelstraat van de hoofdstad. De gloednieuwe monobrand store van het Franse heritage label is volledig ingericht volgens diens gekende Le Club-concept.
Le Club is een retail experience waarbij de atmosfeer in de boetiek de roots van het merk verbeeldt. Wie binnenwandelt, waant zich op de meest geliefde locatie van founding father René Lacoste: de tennisclub. Gehuld in materialen die doen denken aan een tennisracket en esthetische codes à la française, werpt deze eigentijdse beleving licht op het rijke erfgoed van het merk.
De eyecatcher van het interieur is uiteraard de uitgestrekte polo shirt-wall, tot de nok gevuld met Lacoste's meest iconische kledingstuk in alle maten, kleuren en fits. Van sportieve elite tot stijlvolle modegeeks van alle leeftijden: met een oppervlakte van zo'n 150 m² biedt de nieuwe store onderdak aan de verschillende productlijnen van het Franse modehuis. Ook de gerenommeerde Runway-collectie, ontworpen door Louise Trotter, zal in de boetiek te vinden zijn. De nieuwe Brusselse boetiek in de Louizalaan 9 is open van maandag tot zaterdag.
Lacoste is het creatieve geesteskind van Frans tenniskampioen René Lacoste. Het jonge tenniswonder houdt van uitdagingen en zijn teamcaptain weet dit. Hij belooft de 19-jarige speler een prachtige krokodillenleren koffer als hij de moeilijke wedstrijd wint. René Lacoste wint de wedstrijd niet, maar zijn hardnekkigheid op het veld is de pers niet ontgaan en bezorgt hem de bijnaam 'de krokodil'.