Legamaster International B.V., de visuele communicatiedivisie van edding AG, heeft bekendgemaakt dat het bedrijf een tweejarig contract heeft afgesloten met de HPI School of Design Thinking (HPI D-School) in Potsdam. In het zomersemester van 2019 geeft een gezamenlijke Design Challenge het startschot voor dit innovatiepartnershap.
Sinds medio mei werken studenten van de HPI D-School als onderdeel van hun studie Design Thinking, een door innovatie aangestuurde cursus van twee semesters, aan de Design Challenge van Legamaster. Tijdens de Design Challenge passen twee multidisciplinaire teams Design Thinking toe om de samenwerkingservaring voor beroepskrachten in de bedrijfssector te transformeren.
Ulrich Weinberg, directeur van de HPI D-School, legt dit uit: “De HPI D-School en Legamaster voelden elkaar onmiddellijk goed aan. We zijn heel blij dat we Legamaster als partner aan boord hebben. We hebben allebei hetzelfde doel voor ogen: de ultieme ervaring creëren voor onze projectpartners, deelnemers en klanten. En we weten dat visuele communicatie daar in hoge mate aan bijdraagt.”
Aangezien visuele communicatie een grote rol speelt in de Design Thinking-methodologie, zijn Legamaster en de HPI D-School naast de Design Challenge ook een langdurig technologisch samenwerkingsverband aangegaan om nog meer kennis op te bouwen. In mensgerichte innovatieprocessen moeten teamleden hun ideeën immers constant visualiseren om creativiteit en interactie te stimuleren.
“We zien het partnerschap met de HPI D-School als een geweldige kans om waardevolle inzichten te verwerven in de manier waarop visuele communicatiehulpmiddelen vandaag de dag gebruikt worden en een beeld te krijgen van toekomstige behoeften om een soepele, probleemloze samenwerkingservaring te bieden. We weten hoe belangrijk de combinatie van analoge en digitale hulpmiddelen is en kijken ernaar uit om samen met de teams van de HPI D-School nieuwe oplossingen te onderzoeken”, aldus Danielle Bazuin, managing director bij Legamaster International B.V.