Hoe zorgen interieurelementen voor de well-being en well-feeling van de bewoners van een gebouw? Die vraag probeert het seminarie Customer experience in de zorgarchitectuur op 9 juni te beantwoorden. Het seminarie wordt georganiseerd in samenwerking met ID/Lab, Kenniscentrum 60plus, Osar en AZ Groeninge.
Binnen een gebouw zijn er verschillende factoren die een directe psychologische impuls uitoefenen. Het is belangrijk om klantvriendelijke architectuur, een heldere campus lay-out, inschrijfkiosken, parkeergelegenheden, vraaggestuurde signalisatie en klantgeoriënteerde wayfinding niet over het hoofd te zien. Door deze toepassingen correct en efficiënt uit te voeren, kan men voor een aangenamere customer experience en een kostenreductie zorgen.
Het seminarie is bedoeld voor al wie iets met architectuur en de zorgsector te maken heeft. Deelname is gratis, maar aangezien het aantal plaatsen beperkt is, is het aangeraden om in te schrijven. Dat kan via deze link. Het seminarie zal doorgaan aan Meetingcenter Het Notenhof, President Kennedylaan in Kortijk. Er is een mogelijkheid om te parkeren op de betalende parking aan de overkant van de laan. U betaalt daarvoor maximaal vijf euro.
Programma
Voor diegenen die dat wensen, is er om half elf een rondleiding in AZ Groeninge. Vanaf twaalf uur ’s middags is iedereen welkom voor een broodjeslunch. Om één uur zal Anneleen Vandenberk iedereen verwelkomen, tien minuten later begint het seminarie van Jo Dendauw, directeur Masterplan – Infrastructuur AZ Groeninge. Het onderwerp van zijn lezing is “Van opdracht tot realisatie van een klantvriendelijk ziekenhuis.” De verdere dagindeling ziet er als volgt uit:
Om twintig voor vijf zal er nog een rondvraag komen door Anneleen Vandenberk, waarna Jo Dendauw het seminarie afsluit. Eindigen doet u met een netwerkborrel.