Nieuw Belgisch designmerk lanceert collectie 'opgeblazen' gebruiksvoorwerpen

Home Studyo, een nieuw Belgisch designmerk, lanceert haar eerste collectie: Blow Up. Home Studyo werd opgericht door Mathieu Van Damme (Case Studyo) en Esther Noben (Toykyo) en creëert speelse keramische gebruiksvoorwerpen die dienen als artistieke verhalen in het dagelijks leven.

Home Studyo wil een alternatief bieden voor duur en exclusief collectible design enerzijds, en onpersoonlijke massaproductie anderzijds. Ze creëren handgemaakte, betaalbare en alledaagse gebruiksvoorwerpen met een twist. De objecten zijn vrolijk en kleurrijk, herkenbaar en toch anders, waardoor het inspirerende blikvangers worden in elk huis.

De Blow Up-collectie is een hedendaagse, speelse knipoog naar de opblaasbare plastic strandartikelen die herinneren aan jeugdig en zorgeloos zomerplezier. De objecten van Home Studyo - niet in plastic maar in keramiek - worden allen handgemaakt in Portugal.

 

Tactiele dimensie

Qua vorm zijn de objecten direct herkenbaar als vazen, bloempotten, spiegels en karaffen. Maar dankzij de levendige kleuren en de speelse, vrolijke, tromp-l'oeil-achtige benadering van de opgeblazen keramiek, wordt er een nieuwe, tactiele dimensie toegevoegd. Ze nodigen uit om aangeraakt te worden, gebruikt te worden, om plezier te brengen in het dagelijks leven.

Naast de Blow Up Collectie is Home Studyo ook van plan om samen te werken met kunstenaars om naast hun eigen ontwerpen ook collecties in beperkte oplage aan te bieden. Vanaf 19 maart 2024 zijn de objecten van Home Studyo verkrijgbaar via homestudyo.be.

Bron: Club Paradis
Deel dit artikel:
Onze partners