Een nieuwe speler aan de Corso Monforte in Milaan: half april 2021 opende de nieuwe flagshipstore van het Duitse verlichtingsbedrijf Occhio zijn deuren op de Milanese "lichtstraat", een helder statement als Europese marktleider onder de daar gevestigde fabrikanten van verlichting. Naast het hoogwaardig design van de slimme verlichtingsoplossingen die Occhio biedt, ligt de focus vooral op de hoogste lichtkwaliteit en op de onevenaarbare ‘joy of use’ – een nieuwe lichtcultuur met andere woorden.
In zijn eerste Italiaanse flagshipstore, prominent gelegen in de \"lichtstraat\" – Corso Monforte – in het centrum van Milaan, verwelkomt Occhio van nu af zowel privéklanten als vakmensen. In de \"Occhio store Milano\" biedt het Duitse designbedrijf een interactieve merk- en belevingswereld en toont het op 120 vierkante meter zijn volledig productengamma. Hier kan men de innovatieve functies en toepassingsmogelijkheden van Occhio concreet beleven en staat deskundigheid van het hoogste niveau op het vlak van lichtplanning ter beschikking.
\"Met de Occhio store Milano zetten we een belangrijke stap om door te dringen op de Italiaanse markt. In Milaan, de internationale designmetropool, plaatsen wij een baken voor lichtcultuur en nodigen wij bezoekers uit om via verlichting uiting te geven aan hun eigenheid. Onze nieuwe store doet bovendien dienst als hub voor onze competentie inzake verlichting voor heel Zuid-Europa\", vertelt Axel Meise, oprichter en designer van Occhio. \"We kijken ernaar uit bekende gezichten en nieuwe bezoekers in onze store te verwelkomen en te laten kennismaken met onze lichtcultuur.\"
De Duitse verlichtingsfabrikant Occhio heeft zich in het premiumsegment gevestigd en staat met zijn slimme en holistische verlichtingsconcepten voor een nieuwe lichtcultuur. Met zijn onberispelijke design- en lichtkwaliteit wil Occhio ruimtes verbinden en volledige gebouwen voorzien van hoogwaardige verlichting. De onvergelijkbare ‘joy of use’ van intuïtieve bedieningsfuncties zoals ‘touchless control’ of ‘color tune’ maakt de lichtbeleving uniek.
Het multifunctionele concept van de showroom werd samen met het befaamde architectenbureau 1zu33 uitgewerkt. Op een beperkte oppervlakte worden licht en design in een toegepaste enscenering getoond aan de hand van een duidelijk leesbare en uitgepuurde productenwereld, die via slimme oplossingen helemaal werd geïntegreerd in het shopconcept.
De warme en gezellige sfeer is mee te danken aan elementen van Italiaans design. De natuurstenen vloeren zijn bijvoorbeeld van Salvatori en het interieur in lounge- en vergaderruimten werd aangekleed met meubilair van Cassina. In de showroom beleeft de bezoeker hoe het effect van licht en lichtkwaliteit in de ruimte werken en kan hij via de Occhio air app interactief verschillende lichtstemmingen en -scenario's oproepen.
De \"Occhio store Milano\" is de eerste flagshipstore buiten Duitsland en dus een belangrijke stap in Occhio's strategie om internationaal te groeien. Naast de bestaande 300 handelspartners in Europa en daarbuiten zal de onderneming de komende jaren eigen flagshipstores openen in strategisch belangrijke metropolen zoals Kopenhagen, Zürich, Parijs of Shanghai. Zij zijn voor de onderneming tegelijk ‘etalages’ en competentiecentra. De merkwereld wordt er op een holistische manier beleefbaar gemaakt. Zowel privéklanten, architecten en ontwerpers als partners van Occhio kunnen er niet alleen de producten in een toegepaste omgeving bekijken, ze kunnen meteen de aanwezige deskundigen op het gebied van lichtplanning aanspreken.