Onder het motto “One World. One Ground” lanceert Parador zijn nieuwe merkcampagne “One Ground” waarbij het verhaal achter de vloer centraal staat. In navolging van deze campagne introduceerde de gerenommeerde Duitse vloerproducent eveneens acht unieke vloeren, geïnspireerd op wereldwijd bekende ontmoetingsplaatsen met buitengewone optische kenmerken.
Onder meer kolenmijn Zollverein in Essen, historische markthal Atarazanas in Malaga en Xiangshan Campus in Hangzhou vormden de basis voor de nieuwe vloeren uit de zogenoemde One Ground Design Edition collectie van Parador. Maar ook afvalverbrandingsinstallatie Copen Hill in Kopenhagen, Floating Farm in Rotterdam en bibliotheek Salaborsa in Bologna waren een bron van inspiratie. Stadion Panathinaikos in Athene en moerasgebied Rann van Kutch in het Indiase Dhoro inspireerden eveneens.
De One Ground Design Edition collectie bevat twee eiken parketvloeren, Bologna en Copenhagen, die beschikbaar zijn in een donkere, gerookt eikenhouten met frezing én typisch Scandinavische variant met donkere elementen. Vinylparketvloer Rann of Kutch doet met zijn violette nuances en subtiele versieringen dan weer denken aan folkloristisch vakmanschap, terwijl vinylparket Hangzhou de Aziatische dakschindeloptiek met een moderne betonstijl combineert. Ook laminaatvloeren Malaga en Rotterdam spreken tot de verbeelding met vormen en kleuren in een vintage-tegeloptiek en een combinatie van hout- en metaaloptiek in warme bruin- en koele turkooistinten. Tot slot maken twee elastische Modular ONE vloeren deel uit van het gamma. Terwijl Essen indruk maakt met zijn lineaire structuren in roestbruin en staalgrijs, brengt Athens met zijn wit marmer moderniteit binnen in iedere ruimte.
“Bij het ontwikkelen van de vloeren hebben we ons gefocust op de plekken, de mensen en hun verhalen” vertelt Birgit Kunth, hoofd Branding, Marketing en Communicatie bij Parador. “Dankzij foto's, filmopnames en gesprekken konden we de essentie van de plekken in een vloerdecor vastleggen. De hieruit resulterende decors moeten dus niet worden geïnterpreteerd als losse ontwerpen, maar worden ingebed in de communicatieve benadering van de campagne. Met One Ground kiezen we voor een nieuwe en holistische benadering om sterke merkcommunicatie te verweven met duurzame ontwerpnormen.”
De acht nieuwe vloeren in de One Ground Design Edition collectie van Parador zijn gebaseerd op de gelijknamige merkcampagne One Ground die het verhaal áchter de vloer centraal moet zetten. “De grond is niet alleen een leefruimte, maar ook de onmisbare basis voor voeding, leven, ruimte en bezit. De grond verbindt mensen over de hele wereld, ongeacht hun afkomst, geslacht of religie”, vertelt Parador over het opzet van de campagne. “In tijden waarin mensen samen opkomen voor hun vrijheid, gerechtigheid en hun persoonlijke idealen veranderen plekken in ontmoetingsplaatsen waar grote en kleine verhalen worden geschreven en de wereld verandert.”
De acht nieuwe vloeren uit de One Ground Design Edition collectie zijn verkrijgbaar in allerhande speciaalzaken en op de website van Parador.