Slim toegangsmanagement op maat

Toegangscontrole gaat vandaag over veel meer dan het gecontroleerd toegang verlenen tot een gebouw. Wie een gebouw slim en efficiënt wilt beheren, kiest voor een geïntegreerde oplossing die ook bezoekersregistratie, parkingmanagement, liftbeheer en nog veel meer toelaat. Die totaaloplossing is waar het Belgische techbedrijf Synguard voor staat. Deze ontwikkelaar van hard- en software doet voor zijn toegangsmanagementoplossingen op maat beroep op de producten uit het rijke gamma van ASSA ABLOY Opening Solutions.

In deze digitale tijden waarin alles en iedereen verbonden is met elkaar, kan een slim gebouwbeheersysteem niet achterblijven. Een veilige en efficiënte toegangscontrole maakt daar onlosmakelijk deel van uit. Synguard ontwikkelt toegangsmanagementoplossingen op maat, waaraan ook andere beveiligingssystemen kunnen worden gekoppeld zoals brand- en inbraakdetectie, locker-, camera- en liftbeheer, en dat allemaal in één uniforme webinterface. “Wij ontwikkelen onze software in house en kunnen daarom perfect inspelen op de vraag van de klant”, vertelt Bert Meert, managing director bij Synguard.


Vruchtbare samenwerking

De totaaloplossing van Synguard staat of valt met de betrouwbaarheid van de toegepaste producten. ASSA ABLOY Opening Solutions is zo’n cruciaal onderdeel van die puzzel. “Meer zelfs, ASSA ABLOY was voor ons van bij het begin een onmisbare partner”, benadrukt Bert Meert. “Bij Synguard streven we naar technologisch leiderschap in de markt en dat kunnen we alleen samen met fabrikanten als ASSA ABLOY Opening Solutions bereiken.”

“Draadloze deurbeslagen, hangsloten, (digitale) sleutels en sleutelkasten, noem maar op. ASSA ABLOY heeft het allemaal in huis en Synguard beheert alles vanuit één overzichtelijk platform”, vult Peter Bergen, pre-sales en supply chain manager bij Synguard, aan. “Met een wereldspeler als ASSA ABLOY als partner zijn de mogelijkheden op vlak van innovatie eindeloos. Hun producten van hoge kwaliteit zijn broodnodig om de betrouwbaarheid van onze totaaloplossing te kunnen garanderen."

“Sinds jaar en dag zijn Synguard en ASSA ABLOY trouwe partners in het ontwikkelen van klantgerichte oplossingen voor toegangscontrole”, bevestigt Koenraad Lafaut, Product Marketing Manager Digital Access Solutions bij ASSA ABLOY. “Op regelmatige basis zitten we daarom samen om op een constructieve manier onze oplossingen te evalueren en op zoek te gaan naar verbeteringen waar de markt nood aan heeft. Het voornaamste doel is om de klant een veilige, kwalitatieve oplossing te bieden, waar het beheer van verschillende alle componenten in één enkel platform centraal staat.”

“Dit jarenlange partnership resulteerde ondertussen in een integratie van verschillende hardwarecomponenten, zoals Aperio® beslagen of HID-lezers, en ook softwarekoppelingen, zoals de CLIQ® en Traka, in het Synguard platform. Hierdoor kunnen we onze klanten meer, maar vooral ook betrouwbare oplossingen bieden als antwoord op de uitdagingen waar ze nu, maar ook in de toekomst mee geconfronteerd worden.”


Flexibel ecosysteem

“Efficiëntie, duurzaamheid, flexibiliteit en wendbaarheid zijn criteria waar een hedendaags toegangsbeheersysteem rekening mee moet houden. Het intelligent beheer van personen en toegangen dringt zich meer dan ooit op. Geïntegreerde totaaloplossingen zijn dan ook de weg vooruit en daar dragen we bij Synguard elke dag aan bij, samen met onze partners”, vertelt Vincent Hamerlinck, business development manager bij Synguard.

Om alle bovenstaande redenen was een totaaloplossing met intelligente integraties de voor de hand liggende keuze in het Manhattan Center in de Brusselse Noordwijk. Deze kantoortoren kreeg onlangs een grondige make-over en is mede dankzij het slimme toegangsmanagement klaar voor de toekomst. “Manhattan Center is een multi-tenant kantoorgebouw. Tijdens de gesprekken met de projectontwikkelaar en de ontwerpers was het meteen duidelijk dat dit een project met verschillende uitdagingen zou worden”, vertelt Vincent Hamerlinck. “In samenwerking met ASSA ABLOY Opening Solutions en onze installatiepartner The Belgian integreerden we naadloos zo’n 100 draadloze sloten in dit prestigieuze kantorencomplex en kunnen er iedere dag 1.000 bezoekers efficiënt geregistreerd worden, en dat alles vanuit één gebruikersinterface. Elke huurder beschikt over voldoende rechten om zijn eigen organisatie zorgvuldig te beheren, zonder tussenkomst van derden. Het toegangsmanagement fungeert als het ware als een ecosysteem met circa 3.000 gebruikers dat moeiteloos samenwerkt.”

Deel dit artikel:
Onze partners