Sneakers en kunst sprankelend in scène gezet

In tijden van onlinehandel proberen shop-eigenaren meer te bieden om de koopervaring in de winkel voor klanten aantrekkelijk te maken. Overkill Cologne heeft dit uitgangspunt geperfectioneerd: sneaker-store, exclusieve boetiek, kunstgalerie. Overkill heeft het allemaal. Op 145 m2 toont de shop zijn liefde voor streetwear met een artikelpresentatie die lijkt op een kunstexpositie. Naast Italiaans marmer en beeldende kunst is licht het essentiële bestanddeel van een expressief interieurconcept. Met wallwashing en precieze accentuering zetten wireless regelbare ERCO spots streetwear en kunst mooi in scène.

Aan de levendige Oude Markt in de oude binnenstad van Keulen opende de store in de Herfst van 2021 zijn deuren. Overkill komt uit Berlijn, zijn twee Kreuzberger hoofdfilialen – één extra voor dames en kinderen – zijn bekende ontmoetingsplaatsen voor sneakerfans. Het gaat echter om meer dan alleen sportschoenen: Overkill belichaamt de urban lifestyle, is gastheer voor evenementen en exclusieve sneaker-releases en heeft een grote selectie aan graffiti-benodigdheden in het assortiment. Fans van comfortabele trendy schoenen en liefhebbers van street art – beide doelgroepen dienen zich aangesproken te voelen. Dat geeft ook het concept van Overkill Cologne weer.

 

Interieurdesign met de handtekening van Michelangelo

Het gaat om exclusiviteit. Te beginnen bij de sneakers zelf, doordacht tot in het kleinste detail van het designconcept: wandelementen, vloer en een massieve verkoopbalie zijn van Carrara marmer (Statuario Venato). Het opvallende witte gesteente met grijze vlammen is per blok uit Italië geïmporteerd en door een Berlijnse steenhouwer verwerkt. De Italiaanse beeldhouwer Michelangelo koos destijds al bij zijn werkzaamheden voor het exclusieve marmer uit de steengroeve van Carrara.

Bron: ERCO
Deel dit artikel:
Onze partners