Voor een heropleving van hun interieur klopte Tasty World (Gent) aan bij Studio Kimchi. Het Gentse interieurbureau nam de vegetarische hamburgerzaak onder handen en het resultaat is meer dan een nieuw, fris interieur. Studio Kimchi boog zich ook over de branding en leverde zo een totaalconcept af.
Tasty World is een befaamde vegetarische hamburgerzaak in Gent. Ze streven naar ecologisch verantwoord eten dat gezond en voedzaam is. Het interieur dateerde nog van eind jaren 90 en had dringend een facelift nodig. Ze hadden een trouw cliënteel maar wilden groeien door een groter publiek aan te spreken met een frisse look en feel.
Studio Kimchi verwezenlijkte meer dan enkel de interieurvernieuwing. “Door een nauwe samenwerking en overleg met de klant vonden we de frisse combinatie van licht, vrolijkheid en ecologische feel”, klinkt het bij Kimchi. “Daarnaast zorgden we ook voor een vernieuwd grafisch ontwerp en food fotografie.
Authenticitiet
Authenticiteit is een van de rode draden doorheen het werk van Kimchi. “Het is de perfecte match tussen ruimtelijke atmosfeer en jezelf als individu. Het is een oprechte en duurzaam interieurbeleving”, klinkt het. In dit project werd het karakteristieke van de ruimte zorgvuldig bewaard en gecombineerd met nieuwe elementen. De plankenvloer werd afgeschuurd en behandeld in een donkere vernis waardoor het weer karakter kreeg. Meubels werden vernieuwd en vervaardigd uit natuurlijke elementen. De balans tussen authenticiteit en ambacht geeft de ruimte rust en toegankelijkheid.
Net als authenticiteit staan ook ambacht en upcycling centraal in het werk van Studio Kimchi. “Upcycling is upliving”, klinkt het enthousiast. “Elk pand heeft karakteristieke elementen. Deze sterke eigenschappen hergebruiken we graag in het nieuwe design. Daarnaast staat kwaliteit voor ons centraal. Daarom zijn ambachtsmensen die passie en ziel tonen in hun werk voor ons een grote meerwaarde”, aldus Studio Kimchi.