Sundaze by Aluvision trekt kaart van outdoor beleving

Aluvision ontwikkelt en produceert revolutionaire modulaire aluminium systemen voor allerlei indoor en outdoor toepassingen. Door ‘out-of-the-box’ te denken, ontstaan telkens weer nieuwe opportuniteiten in bestaande en nieuwe marktsegmenten. Zo ontwikkelde de Belgische specialist met Puro een innovatief gamma pergola’s en cabana’s die de outdoor beleving naar eigen zeggen naar een nog hoger niveau tilt. Om de ambities op het vlak van outdoor kracht bij te zetten en de groei te versterken, kiest de firma uit Deinze vandaag voor een totale rebranding van de Outdoor Living divisie onder de naam ‘Sundaze by Aluvision’. De naam, het logo en de marketing tools zijn nieuw, de focus op innovatie en kwaliteit staat nog steeds centraal.

"Aluvision heeft wereldwijd een sterke reputatie opgebouwd als het gaat om duurzame, herbruikbare aluminium bouwsystemen voor beurzen en events. Ons verhaal gaat terug tot 2003 toen we de eerste systemen voor de realisatie van beursstanden ontwikkelden en produceerden. Modulariteit, veelzijdigheid en kwaliteit waren de voornaamste kenmerken van deze innovatieve producten. Door ‘out-of-the-box’ te denken, slagen we erin om samen met ons team van enthousiaste medewerkers telkens weer nieuwe opportuniteiten te ontdekken in bestaande marktsegmenten, maar ook in nieuwe toepassingen. Zo zijn we vandaag uitgegroeid tot een vooraanstaande speler met productiefaciliteiten in Deinze (België) en Atlanta (USA) en werken we samen met meer dan 3000 partners wereldwijd,” zeggen zaakvoerders Ann Vancoillie en Dirk Deleu. “We gaan geen enkele uitdaging en doordachte investering uit de weg. Zo speelden we in op de trend naar outdoor living met de introductie van de innovatieve terrasoverkappingen uit de Puro reeks. Dit outdoor gamma, made in Belgium, wordt gekenmerkt door de modulariteit, een minimalistisch design en een eenvoudige en snelle montage. Het is gericht op het middensegment tussen een klassiek zonnescherm en een high-end lamellendak. We starten steeds vanaf een naakte structuur met subtiel afgeronde kokerprofielen, waarin op wens van de klant verschillende dak- en wandmodules geïntegreerd worden. Zo kan het dak afgesloten worden met een volwaardig vast dak, een zonwerend of regenbestendig glasvezelvouwdoek of aluminium kaders met verticale of horizontale lamellen in gepoederlakt aluminium of thermo ayous hout. Ook voor de wandinvulling is er een uitgebreide keuze aan verschillende types lamellenwanden en shutters in hout en/of aluminium, glaswanden – alles al dan niet vast of verschuifbaar.”

 

Nieuwe naam, zelfde ambitie

De reacties uit de markt op deze outdoor lounges zijn positief. De verkoop loopt vlot en de producten wonnen ook al een German Design Award en IF Design Award. Sundaze beschikt over een eigen sales team in Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en de UK. Partners uit binnen- en buitenland kunnen met hun klanten steeds terecht in de showroom in Deinze om er de morgelijkheden van de pergola’s en cabana’s tot in de kleinste details te ontdekken.

“We willen ons outdoor gamma internationaal in de markt zetten en blijven daarom op zoek naar partners met de nodige technische bagage in Europa en daarbuiten,” geeft sales director Emmanuel Hamelinck aan. “Om onze marktpositie verder te versterken en de groeiambities kracht bij te zetten, werd onlangs beslist dat de business unit Outdoor Living als een aparte entiteit met een nieuwe naam verdergaat: ‘Sundaze by Aluvision’. Deze naam verwijst enerzijds naar de functie van de terrasoverkappingen als zonwerende oplossing, maar legt anderzijds ook de link met ‘Sunday’, want op een zondag heeft iedereen net dat ietsje meer tijd om te relaxen en van het buitenleven te genieten. We kiezen hiermee voor een totale rebranding met een nieuwe naam, een nieuw logo en herwerkte marketing tools. De inhoud van deze verpakking blijft echter onveranderd. We blijven investeren in op en top Belgische kwaliteitsvolle producten, een continue drang naar innovatie dankzij onze ervaren R&D-afdeling en een focus op klantenservice met een enthousiast team van medewerkers in verkoop, productie en dienst na verkoop én een netwerk van vakbekwame partners in verschillende landen.”

Bron: Sundaze by Aluvision
Deel dit artikel:
Onze partners