Met open kantoren, flexibele werkplekken en multimedia zijn we meer verbonden dan ooit. Zonder dat we ons er al te vaak bewust van zijn, eisen we met onze gesprekken en geluiden andermans ruimte op. Waar stilte verdwijnt, wordt de kans op een burn-out, depressie en zelfs alzheimer groter. En wordt welbevinden, leren, onthouden en creëren moeilijker. Ahrend brengt daarom de stilte weer terug. En eerst op plekken waar gewerkt wordt. Want met stilte presteren we beter en voelen we ons vitaler.
A call for silence
Activiteit gerelateerd werken wordt steeds vaker omarmd. Werkplekken die zijn afgestemd op een bepaalde activiteit dragen namelijk positief bij aan de workflow en passen bij flexibiliteit. Patrick Lems, category manager bij Ahrend, merkt dat de markt en vooral de medewerker behoefte heeft aan meer keuzevrijheid. “We zien dat er een enorme behoefte is aan stilte. Plekjes om je even af te zonderen. Zodat jij je collega’s niet stoort als jij aan het bellen bent, of andersom als je even weg wil van geluid. De gemiddelde medewerker wordt 50 tot 60 keer op een dag onderbroken. We moeten van de geluidsoverlast af, mede omdat het gezondheidsklachten kan veroorzaken. Daarom lanceren we de Silence CALL, een phonebooth die ervoor zorgt dat je omgeven wordt met stilte en letterlijk oproept tot de terugkeer van rust is.”
Lees verder op intsite.be