In januari 2019 nam de Belgische en Europese Sales & Marketingafdeling van Toyota Material Handling Belgium zijn intrek in het nieuwe hoofdkantoor te Willebroek, ontworpen door Eve Bouvy van BE*KOZ. CWS werd betrokken bij de inrichting van de sanitaire ruimtes.
De 210 medewerkers kregen een plaats op het gelijkvloers. Op de eerste verdieping kwam het Europese Sales en Marketingkantoor met 50 medewerkers. Het nieuwe gebouw werd bovendien voorzien van een ‘customer center’ of klantenzone van 1.200 m2, met een showroom en evenementenzone. In de nieuwe showroom kunnen vertegenwoordigers en medewerkers het aanbod demonstreren aan (potentiële) klanten.
Ter voorbereiding van de verhuis werd op vraag van CBRE begin november 2018 een marktonderzoek gedaan met betrekking tot de planning en inrichting van de sanitaire ruimte(s) van het nieuwe kantoor.
125 CWS-dispensers
Na verkenning van de ruwbouw door CWS tezamen met Chris Coens, Marketing Manager Toyota, werd de voorkeur uitgedrukt voor een zogenaamde “hybride oplossing”: de aankoop van circa 125 CWS-dispensers (papierrol-, toiletrol - zeepautomaten e.a.) door CBRE.
Additioneel werd Toyota bij de opstart uitgerust met CWS-servicematten en sanitaire containers. Na een inloopperiode van een drietal maanden schakelt Toyota om naar een volledige ontzorging door CWS onder on-site beheer van CBRE.
Geïntegreerd pakket
De missie van CBRE is om de “werkplek” opnieuw te definiëren en Toyota maximaal bij te staan met een geïntegreerd pakket van facilitaire en technische dienstverlening. Deze dienstverlening moet ervoor zorgen dat de nieuwe werkomgeving veilig en soepel functioneeert. Als expert binnen dit vakgebied biedt CBRE on-site management en self performance aan met een eigen mobiel team van professionele technici. Het operationeel beheer en aankoopmanagement zorgen dan weer voor een optimalisatie van service en tevens een kostenoptimalisatie.