Van juli tot oktober organiseerde USFloors verscheidene roadshows in diverse Europese landen, waaronder België en Nederland, om zijn nieuwe meerlagige harde klikvloer COREtec® STONE CERAtouch te introduceren aan zijn afnemers. Onder meer in de showrooms, ateliers en magazijnen én op de parkings van de fysieke verkooppunten verschafte de gerenommeerde vloerproducent informatie over de recentste aanwinst in het assortiment. “Iedereen was laaiend enthousiast over het initiatief. Het is zeker voor herhaling vatbaar”, reageert CEO van USFloors – COREtec® Jan Dossche.
COREtec® Stone CERAtouch combineert de look en feel van een keramische tegel met het comfort en plaatsingsgemak van een zachte vloer. De vloer is opgebouwd rond een HD-kern bestaande uit gecompacteerd kalksteengruis en zonder toevoeging van PVC. De twee sterke vinyllagen aan weerskanten van de kern zorgen ervoor dat hij nooit bol komt te staan en er langer als nieuw uitziet. Deze eigenschap is vooral handig bij gebruik in druk belopen openbare gebouwen, winkels of kantoren. De onderlaag uit kurk maakt de vloer compleet.
De diverse slijtlagen van COREtec® Stone CERAtouch zorgen voor een krasvastheid gelijkend op die van een keramische tegel, maar dan minder broos en breekbaar. De kans dat de vloer tijdens de plaatsing breekt is dus nagenoeg onbestaande. Dankzij het handige kliksysteem is de vloer daarnaast zelfuitlijnend waardoor de tussenkomst van een professionele vloerder niet altijd nodig is. Verder is COREtec® Stone CERAtouch volledig waterproof - ideaal voor gebruik in natte ruimtes - en vergt hij slechts een minimale reiniging en onderhoud. De smalle, stevige voegen geven de vloer ten slotte een hyperrealistische look.
Door deze specifieke eigenschappen is de aankoop van een COREtec® Stone CERAtouch vloer - en andere meerlagige vloeren van COREtec® - in een gespecialiseerde fysieke winkel een must. “Niemand loopt een vloerenwinkel binnen om zomaar even rond te kijken. Elke bezoeker komt met een specifieke vraag die verschilt naargelang de toepassing”, licht Dossche toe. “Het is aan de specialist in de winkel om de klant een gepaste oplossing aan te bieden. Klanten zullen een premium product zoals een COREtec® vloer dus nooit in een gewone doe-het-zelf zaak terugvinden.”
Met de klikvloeren van COREtec® krijgen retailers met andere woorden de mogelijkheid om een premium product te verdelen dat elke consument aanspreekt en bovendien een winstgevende marketing en 72 uur- leveringsgarantie in Europa heeft. “Daarnaast voorziet USFloors met COREtec® het grootste aanbod in decoren en kleuren in Europa met maar liefst 208 verschillende vloeren met diverse afwerkingsprofielen”, aldus Dossche.