Group Jansen blaast 50 kaarsjes uit. Ooit startte René Jansen met zijn vier broers een plakbedrijf. De familiezaak breidde snel uit tot een groep van bedrijven actief in de bouw. Nu staat zijn dochter Nadia aan het roer van het schip dat is uitgegroeid tot een gevestigde waarde die graag buiten de lijntjes kleurt, drang heeft naar innovatie en altijd zin in een feestje!
Op 33-jarige leeftijd nam Nadia de leiding van Group Jansen. 'Het was een grote uitdaging om op zo'n jonge leeftijd het CEO-schap te vervullen in zo een mannenwereld. Ik was niet alleen een vrouw, maar ook jong én ik heb geen ingenieursdiploma." Toch leidt Nadia het bedrijf met verve en zo belichaamt ze de filosofie van het familiebedrijf. "Iedereen krijgt dezelfde kansen. Wij zijn op zoek naar sterke persoonlijkheden met veel wilskracht, ongeacht diploma's," vertelt René.
Star Academy
"Met veel zin, maar weinig kennis kan je natuurlijk niet aan de slag bij ons," lacht Nadia. Als antwoord investeert Group Jansen in haar eigen mensen via de Star Academy. "We leiden onze mensen vaktechnisch op, maar ook over de waarden en normen van onze groep. Tegenwoordig hechten veel werknemers belang aan afwisseling. Bij ons kunnen ze jobhoppen binnen onze eigen groep."
50 kaarsjes
In de podcast '50 jaar Group Jansen: familiebedrijf kleurt buiten de lijntjes' viert het bedrijf hun halve eeuw. Oprichter René blikt terug op de woelige beginjaren van extreme groei en financiële moeilijkheden en samen met zijn dochter, en huidig CEO Nadia, kijken ze naar de toekomst met veel passie en op tijd en stond een lach.
Beluister de podcast hier.