Doorzoek volledige site
Dossier

Architectenenquête architectura.be

Ruben Van de Walle: “Er bestaat geen slechte BIM-software”

Ruben Van de Walle: “Er bestaat geen slechte BIM-software”

22-10-2020 In de whitepaper die architectura.be binnenkort lanceert over communicatie van en naar architecten, werd ook gepolst naar de rol die BIM speelt in de interne een xterne communicatie én naar de BIM-software die ze gebruiken.  Dat leverde heel verrassende resultaten op. Zo bleken er enorme regionale verschillen te bestaan wat de keuze van BIM-software betreft. In de whitepaper laat Ruben Van de Walle van Studio V2 zijn licht schijnen op deze resultaten die je hier bij wijze van voorpublicatie al kan lezen.

Mieke Goris (Architects in Motion): 'Product zien, voelen en aanraken blijft veel langer hangen dan vluchtige beelden op social media'

Mieke Goris (Architects in Motion): 'Product zien, voelen en aanraken blijft veel langer hangen dan vluchtige beelden op social media'

17-09-2020 Dé juiste methode om een architect te informeren over nieuwe materialen bestaat niet. Een degelijke communicatie vormt altijd een uitgebalanceerde combinatie van meerdere media. Hoe dan ook leek het ons nuttig om de architecten te vragen hoe zij het liefst op de hoogte gebracht worden van nieuwe materialen. Uit de enquête van Redactiebureau Palindroom en architectura.be bij 174 Nederlandstalige architecten blijkt dat online informatie er met kop en schouders bovenuit steekt, gevolgd door persoonlijke gesprekken met een vertegenwoordiger, stalen en artikels in vakbladen. Wij vroegen aan Mieke Goris van Architects in Motion om haar persoonlijk licht op de resultaten te laten schijnen.

Abscis Architecten: ‘Het is een voordeel dat het product van onze arbeid een hoge visibiliteit heeft’

Abscis Architecten: ‘Het is een voordeel dat het product van onze arbeid een hoge visibiliteit heeft’

27-08-2020 Ook of zeker architecten moeten hun pr verzorgen. Welke offline mediakanalen schakelen ze daarvoor in? Dat was een van de vragen die aan bod kwam in de enquête die architectura.be uitwerkte rond communicatie van en naar architecten. De resultaten werden onlangs al kort besproken op onze website. In de whitepaper die architectura.be hierover binnenkort uitbrengt, laten we ook de architecten zelf hun licht schijnen op het onderzoek. Abscis Architecten nam offline communicatie onder de loep.

Maarten Van der Linden (BAST architects & engineers): 'Labels helpen bij keuze maar zijn niet zaligmakend'

Maarten Van der Linden (BAST architects & engineers): 'Labels helpen bij keuze maar zijn niet zaligmakend'

20-08-2020 De groeiende aandacht voor duurzaam en circulair bouwen zorgt ervoor dat steeds meer architecten vertrouwd zijn met duurzaamheidslabels en dat die labels wel degelijk een belangrijke rol spelen bij hun materiaalkeuze. Dit blijkt uit een enquête die Redactiebureau Palindroom en architectura.be organiseerden bij 174 Nederlandstalige architecten. We vroegen aan Maarten Van der Linden hoe BAST architects & engineers labels inzet bij de keuze van materialen. 

Hoe verzorgen architecten hun pr offline?

Hoe verzorgen architecten hun pr offline?

06-08-2020 Ook of zeker architecten moeten hun pr verzorgen. Welke offline mediakanalen schakelen ze daarvoor in? Dat was een van de vragen die aan bod kwam in de enquête die architectura.be uitwerkte rond communicatie van en naar architecten. De voorbije maanden hielden architectura.be en Redactiebureau Palindroom een uitgebreide enquête om een zicht te krijgen op de manier waarop architecten communiceren en de manieren waarop ze het liefst geïnformeerd worden door fabrikanten en andere externe partijen. Hierbij werd ook gepolst naar de offline mediakanalen: werfborden, advertenties, relatiegeschenken en een eigen boek.

13 resultaten gevonden