Doorzoek volledige site
29 oktober 2009

Origineel eeuwfeest bij Renson

Het familiebedrijf Renson bestaat 100 jaar en heeft dit de afgelopen week uitvoerig gevierd. Op maandag 26 oktober 2009 werd het startschot gegeven van de feestweek. www.vlaamsearchitectuur.be was ook van de partij en had tussen de festiviteiten door een kort interview met CEO Paul Renson die de vierde generatie vertegenwoordigt.

Het familiebedrijf Renson bestaat 100 jaar en heeft dit de afgelopen week uitvoerig gevierd. Op maandag 26 oktober 2009 werd het startschot gegeven van de feestweek. Renson ontving avond na avond, een week lang,  maar liefst 2500 gasten : pers, architecten, studiebureaus, klanten, relaties uit binnen- en buitenland. www.vlaamsearchitectuur.be was op maandag ook van de partij en had tussen de festiviteiten door een kort interview met CEO Paul Renson die de vierde generatie vertegenwoordigt.

    

 

Paul Renson vertegenwoordigt de vierde generatie van het Waregemse familiebedrijf. Zijn overgrootvader had nooit kunnen vermoeden dat zijn bedrijf zou uitgroeien tot een internationale marktleider.



                          
Paul Renson legt aan www.vlaamsearchitectuur.be uit wat de ingrediënten zijn van het succes van Renson en geeft aan wat de ambities zijn voor de toekomst. Met onze excuses voor de slechte beeldkwaliteit. 

 



“Als we werken, werken we. Als we feesten, feesten we.” Onder dit motto werd op maandag 26 oktober het startschot gegeven van de feestweek ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van Renson.  Zowat 350 genodigden hadden op deze eerste avond de weg naar het hoofdkwartier van Renson gevonden, het imposante en originele gebouw waarmee wijlen Jo Crepain diverse prijzen in de wacht sleepte.


 

De gebouwen van Renson leken nog imposanter dan anders. Bij aankomst werd men als het ware naar de ingang van het evenement gezogen. Twee witte lichtbollen en evenveel witte steltenlopers heten de genodigden van harte welkom op het eeuwfeest. Na registratie komen de bezoekers in de productiehal, die voor de gelegenheid werd omgetoverd tot een feestpaleis met verschillende ruimtes. De 4 generaties aan het hoofd van Renson en enkele belangrijke mijlpalen in de geschiedenis van de firma begeleiden de bezoekers  naar de zogenaamde ‘white box’, waar huidig CEO Paul Renson hen verwelkomde  en een receptie aanbood. Deze ruimte, waar artiesten in witte outfit op verschillende tijdstippen de aandacht van de bezoekers trokken met hun attractie aan  touwen, bood tijd voor een gezellige babbel en een glaasje champagne of fruitsap met exquise hapjes.


De jongste jaren trok Renson steeds meer de kaart van moderne architectuur. Mooiste referentie wat dat betreft is wellicht de bibliotheek van Seattle van Rem Koolhaas.



Daarna werd iedereen uitgenodigd in de ‘Black Box’ voor Rensons ‘Journey to a Healthier World’, waar Paul Renson een duidelijk beeld gaf van het verleden, heden en de toekomst van de firma. Hij  legde ook duidelijk de klemtoon op de missie van Renson: het ontwikkelen van energiezuinige producten en concepten voor een gezond en aangenaam binnenklimaat. De gezondheid en het leefcomfort van de consument zijn voor Renson  immers primordiaal en dat maakt het nieuwe logo met de baseline ‘Creating healthy spaces’ nog eens duidelijk. Met een welgemeend “op uw gezondheid” stuurde Paul Renson zijn gasten naar de productiehal, waar ze een rondleiding kregen in het productieproces van de firma.

 


Uiteindelijk werden de bezoekers op het einde van de “reis” door de RENSON®-wereld uitgenodigd voor een walking dinner met bijhorende live muziek. Meteen een prachtige afsluiter van een geslaagde avond.

    

    




 

GERELATEERDE ARTIKELS